De projectadministratie op orde
Het administreren van een project is niet de meest spannende activeit. Toch is het een belangrijke pijler in het goed kunnen beheersen ervan. Goede administratie helpt bij het verder professionaliseren van de uitvoering van het project. Door actueel inzicht in de administratie kunnen projecten namelijk beter worden bijgestuurd. Dat leidt tot een hogere slagingskans en lagere kosten.

Wat is de projectadministratie?
Een goede projectadministratie is de basis van van goed projectmanagement. Het is een essentieel onderdeel van het proces. Alle leden in het project dragen bij aan de administratie door middel van registratie. Medewerkers registreren bijvoorbeeld hun uren. De financiele administratie draagt bij aan de verwerking van facturen en de doorbelasting op het project. Een projectmanager kan de administratie vervolgens weer koppelen aan producten in het project.

Prinzi is een online administratie tool die de alle administratie in het project samenbrengt. Probeer het 30 dagen vrijblijvend uit!
Met Prinzi de project administratie op orde!
Prinzi bevat alle benodigdheden voor een duidelijke project administratie. Ervaar het gemak!
Het belang van goede project administratie software
Bij veel organisaties wordt met verschillende oplossingen gewerkt om de administratie van het project te vormen. Vaak zijn er verschillende systemen en tools voor de urenregistratie en financiële administratie. De inschattingen, planningen en logboeken worden dan in Microsoft Excel bijgehouden. Dit leidt tot een aantal nadelen waardoor het project minder goed uitgevoerd kan worden.
Prinzi is software gespecialiseerd in het administreren van projecten. Door de project administratie in één oplossing onder te brengen ontstaan er veel voordelen. Toch gebruik maken van de voordelen van Excel? De gegevens in Prinzi kunnen altijd geëxporteerd worden naar Excel (.csv) formaat. Hierdoor kan de administratie ook in andere applicaties worden geïmporteerd.
Uit welke onderdelen bestaat de projectadministratie?
Door de administratie van projecten te standaardiseren wordt het eenvoudiger om het overzicht te bewaren. Prinzi helpt om dit overzicht te creëren. De administratie in Prinzi bestaat uit de volgende onderdelen:
1. Project logboeken
In de project logboeken worden de dynamische onderdelen van het project bijgehouden. Het zijn instrumenten waarmee de projectmanager en de stuurgroep het project actief kunnen bijsturen. Er zijn verschillende soorten logboeken voor highlights, risico's, issues & lessons learned.
2. Financiële administratie
De levensvatbaarheid van een project hangt mede af van de verhouding begrootte, gemaakte en verwachtte kosten. De administratie geeft inzicht in hoeveel kosten er per onderdeel zijn gemaakt. De facturen die hier aan ten grondslag liggen kunnen door zowel de financiële administratie of de projectmanager geregistreerd worden.
3. Tijd- en uren administratie
De uren administratie bevat informatie over het aantal uren dat gewerkt is aan de verschillende project onderdelen. Het geeft inzicht in wie er aan welke activiteiten gewerkt heeft. Alle tijdregistraties uit het project worden hier weergegeven. Deze registraties zijn door de verschillende projectmedewerkers geregistreerd.
Hoe werkt de online project management software?
Prinzi is een online SaaS (Software as as Service) applicatie. Het werkt met alle bekende internet browsers (Edge, Firefox, Chrome, Safari, etc). Onze online project management software is dus te gebruiken vanaf elke locatie met een internetverbinding. Het is laagdrempelig, Nederlandstalig en direct in gebruik te nemen zonder installatie, configuratie of implementatie. Het is dus plug & play!


Prinzi is een online administratie tool die de alle administratie in het project samenbrengt. Probeer het 30 dagen vrijblijvend uit!