Overslaan en naar de inhoud gaan

In deze blogpost houden we geïnteresseerden op de hoogte van updates in Prinzi.

Op 31 januari 2021 is er een update doorgevoerd. In deze update zijn de volgende nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de projectmanagement tool

  • Programma / portfolio management
  • Ticketsysteem (mijn taken)

Daarnaast zijn de volgende onderdelen bijgewerkt:

  • Product breakdown & kanban overzicht
  • Tijdregistratie

 

 

Programma / Portfolio management

Vanaf heden is het mogelijk om 'programma's' aan te maken. Nadat een programma is aangemaakt kunnen daar verschillende projecten aan gekoppeld worden. Nadat de projecten gekoppeld zijn kan het programma bekeken worden. Het programma laat dan geheel geautomatiseerd een samenvatting zien van alle onderliggende projecten. Dit is in grote lijnen:

  • De highlights, risks en issues met de prioriteit 'normaal' en 'hoog'
  • Uren & budget overzicht op programma niveau (per project, per component & totalen)
  • Uren & budget burn-rate (uren en financiën per maand)
  • Planning van het programma op hoofdlijnen met mogelijkheid tot 'inzoomen'

Lees hier verder over programma / project portfolio management.

 

Programma
Programma, klik om te vergroten

Ticketsysteem (mijn taken)

In de product breakdown en het kanban overzicht is het nu mogelijk om projectmedewerkers te koppelen aan werkpakketten. Door dit te doen komt het werkpakket in het 'mijn taken' overzicht van de projectmedewerker. Vanaf dit overzicht kan de projectmedewerker dan direct:

  • De voortgang opgeven / aanpassen
  • Aantekeningen toevoegen
  • Zijn / haar uren registreren

Lees hier verder over het ticketysteem (mijn taken) voor projectmedewerkers.

 

Mijn activiteiten
Mijn activiteiten, klik om te vergroten

Product breakdown & Kanban overzicht

Vanaf deze update is het voor gebruikers mogelijk om vanaf de product breakdown & kanban overzicht mogelijk om:

  • Het werkpakket te bewerken
  • Facturen toe te voegen
  • Uren te registeren

Lees verder over het kanban overzicht en de product breakdown structure.

Tijdregistratie

Vanaf heden is er de mogelijkheid om onderscheid te maken in billable en non-billable uren. Hiermee kunnen billable uren makkelijker geëxporteerd worden tbv het facturatie process. 

Lees verder over tijdregistratie en urenregistratie.